KÜLFÖLD
2016. 03. 04.
Botrányt keltő iskolai feladat
"Miért tértem át az iszlámra" címmel kellett esszét írnia egy nagy-britanniai gimnázium tanulóinak.

A Guernsey szigeti, Beaucamps Gimnázium tinédzsereinek az esszé mellett levélben is el kellett magyarázniuk családjaiknak képzeletbeli döntésük mozgatórugóit. A feladatleírás azt is kikötötte, hogy a muszlimmá válással kapcsolatos érzelmeikről, az ezzel járó változásokról is írjanak, illetve foglalják bele, mennyire szeretik családjukat és fejezzék ki reményüket azzal kapcsolatban, hogy elfogadják majd döntésüket.

A Gimnázium leszögezte, hogy a feladat csupán egy fiktív forgatókönyv volt, egy gyermeket sem kényszerítettek az iszlám hitre való áttérésre. Hozzátették, hogy szeretnének hasonló bepillantást nyújtani diákjaiknak más vallásokba is, mint a buddhizmus, a kereszténység vagy a judaizmus.

"Fontos, hogy a diákjaink képesek legyenek tanulni, megérteni, kivizsgálni és megkérdőjelezni mindent, ami körülveszi őket. Minden más tárgyhoz hasonlóan a házi feladatnak a tanterv minden területét le kell fednie”- nyilatkozta egy oktatásügyi szóvivő a Guernsey Pressnek.

A feladat azonban nagy felbolydulást keltett a szülők és helyi lakosok körében, akik közül sokan aggodalmukat fejezték ki, főleg annak fényében, hogy sok gyermek hagyja el Nagy-Britanniát azért, hogy részt vegyen a közel-keleti dzsihádban. Néhány szülő ezért nem is engedte gyermekének, hogy megírja az esszét. "Ebben az időben és ebben az életkorban, amikor a lazán fogott fiatalok sorra radikalizálódnak, ez egy veszélyes út” – írta egy kommentelő a Guernsey Press cikkéhez kapcsolódóan.

Aktuális híreink